Ο Αμερικάνος, Αλ. Παπαδιαμάντη, 8-3-2012
Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012
Μαθητές του Γυμνασίου Ερέτριας, του Γυμνασίου Κύμης και καθηγητές παρακολουθήσαμε, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Λυκείου Ερέτριας, τη σύγχρονη μονόπρακτη όπερα:
Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ, του Αλ. Παπαδιαμάντη
από την ομάδα όπερα τσέπης - pocket opera.
σε μουσική: Μιχάλη Γληνιαδάκη
και λιμπρέττο: Ευτυχία Μισύρη
Σκηνικά - Κουστούμια: Βαγγέλης Γκιόκας
Επιμέλεια - κειμένου: Φώτης Χρονόπουλος
ΠΡΟΣΩΠΑ του ΕΡΓΟΥ
Αμερικάνος: Νίκος Ψαριανός
Αφηγητής: Βασίλης Ασημακόπουλος
Καπετάνιος 1: Δανάη Βαρβεράκη
Καπετάνιος 2: Μαρκέλα Τσάνε
Καπτάν Γιάννης Ιμβριώτης: Βασίλης Πολίτης
Δημήτρης Μπέρδες (ταβερνιάρης): Γιώργος Χουσάκος
Χρήστος (ανεψιός του Μπέρδε): Τίνα Παπαγεωργίου
Παιδί 1: Τίνα Παπαγεωργίου
Παιδί 2: Δήμητρα Καρδιτσιώτη (Καθηγήτρια Μουσικής του Γυμνασίου Ερέτριας)
Θεία Κυρατσώ: Βασιλική Εξαρχάκου
Μελαχρώ: Δήμητρα Καρδιτσιώτη
Μπάρμπα-Αναγνώστης (ταβερνιάρης 2): Βασίλης Ασημακόπουλος
Βαγγέλης Παχούμης (αχθοφόρος 1): Γιώργος Χουσάκος
Αχθοφόρος 2: Δανάη Βαρβεράκη
Αχθοφόρος 3: Μαρκέλα Τσάνε
Καπτάν Αναστάσης: Βασίλης Πολίτης
Μπάρμπα Τριαντάφυλλος (Κλήτωρ της Δημαρχίνας): Τίνα Παπαγεωργίου
Πληροφορίες για την θεατρική ομάδα θα βρείτε: http://www.pocketopera.gr
«Ο Αμερικάνος» καταχωρίζεται στον κύκλο των χριστουγεννιάτικων διηγημάτων του Σκιαθίτη συγγραφέα και γράφηκε το 1891. Πρόκειται για την ιστορία του Γιάννη, που επιστρέφει στην πατρίδα του έπειτα από είκοσι χρόνια ξενιτεμένος, και της Μελαχρώς, που αποδεικνύει την αγάπη της για τον «Αμερικάνο» θυσιάζοντας τη νιότη της. Ο Παπαδιαμάντης, επιπλέον, «συχνάζει» σε καπηλειά και «συνομιλεί» με φτωχούς ανθρώπους, φιλοτεχνώντας άλλον έναν παραστατικότατο ηθογραφικό πίνακα. Εφέτος συμπληρώνονται 160 χρόνια από τη γέννηση και 100 από την εκδημία του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και η συγκυρία τούτη προσφέρει την ευκαιρία να εγκύψουμε ξανά στο έργο του μεγάλου Σκιαθίτη και να διαδοθεί η παρακαταθήκη του στις νεώτερες γενιές. Ο λόγος του Παπαδιαμάντη, ιδιαίτερα στους κρίσιμους καιρούς που διανύουμε, ανοίγει διάπλατα στους αναγνώστες του τη θύρα για το λαμπροστόλιστο δώμα, όπου ενοικούν τα ήθη και οι αξίες της ελληνικής παράδοσης.Το εν λόγω έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά με την μορφή καντάτας, η οποία -επειδή απευθύνεται σε θεατές που κατά κανόνα δεν είναι εξοικειωμένοι με τη γλώσσα του Παπαδιαμάντη- φιλοδοξεί να αναδείξει και όχι να υποκαταστήσει τον λόγο του «κοσμοκαλόγερου».